Cu toții am auzit de aceasta și, cu siguranță, am încercat măcar o dată produsele comercializate de Edenia. Ei bine, dacă până acum doar auzeam faptul că legumele se pot menține proaspete chiar și după congelare, această companie a realizat o campanie prin care a și arătat faptul că acest lucru este posibil.
Campania denumită „Eduard, fermier urban” s-a bazat, în principiu, pe demonstrarea faptului că legumele proaspăt recoltate își pot păstra această proprietate chiar dacă sunt congelate.
„Odată cu nașterea brandului Edenia, noi am început să înțelegem altfel categoria legumelor congelate. Este de la sine înțeles că un bob de mazăre este cel mai proaspăt în momentul recoltării. Dar, odată desprins de păstaie/vrej, prospețimea lui începe să piardă teren. De aceea, este important ca momentul consumului să fie cât mai apropiat de cel al recoltării. De preferat, imediat.
Dar ce se întâmplă dacă acest lucru nu este posibil? Bobul de mazăre pierde treptat din proprietăți (vitamine și minerale), oră de oră, zi de zi, până când ajunge în farfurie. Și exact aici intervine congelarea: este cea mai sigură, curată și eficientă metodă de a păstra proaspăt un aliment, exact așa cum era el înainte de momentul congelării. De aceea, noi ne asigurăm ca procesul congelării să se întâmple la cel mai scurt timp posibil după recoltare (doar câteva ore) și să se facă în cele mai bune condiții (legumele sunt igienizate și congelate rapid, la temperaturi extrem de scăzute, pentru a nu distruge fibrele). Astfel, am înțeles că varianta imediat următoare de prospețime a legumelor este congelarea. Și am avut acel efect AHA!
Ulterior, ori de câte ori vorbeam cu alți oameni despre acest subiect și le explicam ceea ce am înțeles, apărea inevitabil, și la ei, același efect <<AHA>>. De aceea, am decis ca Edenia, ca lider de piață, trebuie să vorbească despre aceste beneficii unui public larg, printr-o campanie educativă, dar care să nu semene cu publicitatea clasică. Apoi am întâlnit echipa de la Saatchi & Saatchi + The Geeks, care a valorificat, cu multă creativitate, acest efect AHA :)”, a declarat Oana Stîncel (Marketing Director Macromex, proprietarul brandului Edenia).
Așadar, principalele obiective ale acestei campanii au fost de a diminua percepțiile legate de consumul legumelor congelate, dar și de a aduce învățături importante în rândul publicului despre beneficiile acestui proces. Seria videoclipurilor realizate pentru a demonstra aceste lucruri s-a învârtit în jurul unui tânăr care își cultivase în propriul apartament diferite legume și fructe. Din păcate, episoadele arată și faptul că mulți oameni știu în totalitate aspectele teoretice, dar nu aplică metodele corecte pentru a se bucura de recoltele pe care le dețin sau pentru a menține prospețimea legumelor mai mult timp.
Campania integrală a fost formată din 5 episoade ale serialului „Eduard, fermier urban”, 4 spoturi TV și toate materialele necesare pentru promovarea serialului în digital și pe rețelele de socializare, metrou și clădirile de birouri.
Prin această idee, Edenia a reușit să surprindă faptul că există diferite metode, unele gândite chiar mai bine decât cele pe care le cunoaștem deja cu toții, referitoare la prospețimea legumelor.
Vă invităm să vizualizați și voi videoclipurile!