ISO, așa cum mulți dintre noi cunoaștem, sau Organizația Internațională de Standardizare, este organizația ce stabilește normele în toate domeniile de activitate, excepție făcând 3 domenii, și anume: domeniul electronic, domeniul electric, domeniul telecomunicațiilor.
Ce trebuie să știi despre ISO
Organizația Internațională de Standardizare sau ISO, se referă la diverse standarde, certificări sau norme pe care le impune. Standardele fac referire la regulile ce sunt impuse și trebuie să fie respectate, iar certificările se referă la documentele și aprobările obținute de o anumită entitate în acest scop.
Pentru compania ta, certificatul ISO este documentul ce confirmă faptul că deții un management al calității bine pus la punct. Conform statisticilor, există peste un milion de companii și organizații în peste 170 de țări certificate conform ISO 9001.
Standardul ISO 9001 se bazează pe o serie de principii legate de managementul calității, inclusiv de concentrarea asupra clienților, motivația și implicarea managementului, abordarea procesului și îmbunătățirea continuă. Este bine de știut faptul că această certificare nu este obligatorie, însă utilizarea ISO 9001 contribuie la asigurarea faptului că ai tăi clienți obțin produse și servicii consecvente și de bună calitate, aducând, implicit, multe beneficii afacerii tale.
Standardele pot fi, de altfel, împărțite în mai multe categorii, precum:
- Seria 9000, element ce face referire la standardul pentru sistemele de management al calității, iar prin intermediul acesteia se asigură nivelul suficient al calității în dotările și produsele sau serviciile oferite de o companie.
- Standardul 9001, fiind cel mai cunoscut din seria ISO 9000, iar acesta reprezintă cerințele pe care o entitate trebuie să le respecte pentru a obține această certificare.
Din seria ISO 9000, standardul ISO 9001 este cel căutat de numeroase companii, așa cum am menționat mai sus, dovadă că multe entități urmăresc oferirea condiții bune clienților, astfel reușind să își crească veniturile.
Ce beneficii aduce acest standard
Pentru că astăzi, ISO 9001 este prezent la companiile din 170 de țări din întreaga lume, această certificare contribuie la creșterea încrederii clienților, colaboratorilor actuali și viitori.
Iată câteva beneficii oferite de acest standard:
- Încurajarea evoluției continue, prin adoptarea unei culturi a îmbunătățirii;
- Creșterea nivelului de satisfacție al clienților, prin concentrarea asupra clientului, și nu asupra produselor;
- Îmbunătățirea proceselor, activitățile interne fiind concentrate asupra reducerii risipei, acest lucru ducând la o sporire a calității produselor realizate;
- Îmbunătățirea credibilității și imaginii companiei, deoarece ISO 9001 confirmă faptul că o companie este interesată de clienți și de experiența acestora atunci când interacționează cu ea.
Așadar, trebuie luat la cunoștință faptul că această certificare poate aduce numeroase beneficii unei companii, atât prin încurajarea unei activități interne de calitate, cât și prin afirmarea în piață și în cazul clienților cu privire la un management al calității bine pus la punct.
Rămâi informat cu ajutorul Brandoteca. Urmărește secțiunea de noutăți din blogul nostru.